De Installect bedrijven adviseren, realiseren en beheren duurzame energiesystemen, met een specialisme in klimaatsystemen gekoppeld aan bodemenergie. We ontwerpen de systemen niet alleen met het doel om te adviseren maar zijn met name gericht op het realiseren van hoge kwaliteit systemen. Door de combinatie ontwerpen, realiseren en beheren kunnen we dat in de praktijk, samen met onze partners, ook waarmaken.

We hebben bij de Installect bedrijven een team van ongeveer zestig medewerkers met verschillende specialismen. Inmiddels hebben we in Nederland meer dan 500 systemen ontworpen én gerealiseerd en zijn daarmee één van de leidende bedrijven in deze branche.

In deze stage doe je interessante ervaring op in een innovatieve organisatie binnen de energiebranche. We zoeken een stagiair die zijn creativiteit wil inzetten en zijn marketingkennis in praktijk wil brengen.

Wat ga je doen?

De online marketeer houdt zich bezig met het bedenken en uitvoeren van vernieuwende online marketing-strategieën. Hierbij vormt data het uitgangspunt en richten we ons op de personalisatie en relevantie van marketinguitingen om de doelgroepen van de Installect bedrijven effectiever te bereiken. Daarnaast vertaal je de huidige gepersonaliseerde B2C marketingstrategieën naar B2B. De online marketeer organiseert de data-bronnen binnen en buiten de organisatie rond de klanten zodat er klantprofielen ontstaan op het gebied van onder andere identiteit, bedrijfsgegevens, gedrag, interesses, demografie en loyaliteit.

Voor je dagelijkse werkzaamheden ben je in contact met de bedrijfsleider van Reduses. Reduses is onderdeel van de Installect bedrijven, waardoor je ook regelmatig samenwerkt met collega’s van zusterbedrijven. Binnen de open en collegiale organisatie van de Installect bedrijven speelt online marketing een vernieuwende rol. Alle gelegenheid om echt opbouwend en innoverend bezig te zijn. Je werkt met een aantal collega’s die op bedrijfs-kundig, technisch en op sales gebied hun sporen verdiend hebben. Gezamenlijk werk je aan een nieuwe marketingstrategie voor de toekomst.

Dit zijn je taken:

  • Ontwikkelen, beschrijven en uitvoeren van online marketing strategie, in lijn met AVG op het gebied van Advertising & Promotion, Social & Relations, Conversational & Chat, CRM, Events, Personalisatie, Automation & Lead management, Gamification, Videomarketing, Commerce & Sales, Loyalty;
  • Inschakelen en inrichten van daarbij behorende software en apps;
  • Kennis en ervaring blijven opdoen met de overkoepelende theorie en praktijk van Reduses en de Installect bedrijven;
  • Volgen van marktontwikkelingen, zowel met betrekking tot vakinhoudelijke zaken als ook de maatschappelijke ontwikkelingen die van invloed zijn.

Gewenst profiel:

  • Je hebt affiniteit met online marketing en B2B marketing;
  • Je bent goed in het opstellen van een gestructureerd marketingplan;
  • Je haalt energie uit de uitvoering van plannen;
  • Je bent goed in het schrijven van teksten;
  • Jouw communicatieve vaardigheden zijn uitstekend;
  • Je hebt kennis van marketingdata;
  • Je bent leergierig, open en initiatiefrijk.

 

Wat bieden wij?

Je krijgt begeleiding van collega’s, persoonlijke begeleiding en ruimte om te leren en te groeien. Je krijgt de vrijheid om je skills meteen in de praktijk te brengen.

Word je enthousiast van deze stagebeschrijving en is dit profiel je op het lijf geschreven? Stuur dan een mail naar HRM@installect.nl. Uiteraard inclusief motivatiebrief en C.V. Voor vragen kun je contact opnemen met Victor van der Lee, bereikbaar op nummer 06 – 55833639.